sâmbătă, 27 iunie 2020

"Pentru tine"



Stiu ca e cam tarziu, dar am aflat ce înseamnă "pentru tine".

Am crezut tot timpul că "pentru tine", "să faci lucruri pentru tine" înseamnă să fii egoist. E partial adevărat. Zilele astea am înțeles cumva conceptul corect de "pentru tine".

Trebuia să mergem la o mică petrecere și am vrut să-mi calc o cămașă și o pereche de pantaloni; să lustruiesc pantofii... din astea.
Persoana cu care trebuia să merg a zis:
- De ce faci toate astea, că doar nu e nimic special. Ne întâlnim să mâncăm ceva si să bem bere. Nu vine nimeni special, nu e nevoie să venim prea eleganți.
- Dacă am o pereche de pantaloni de in călcați, și o cămașă din bumbac calcata, nu înseamnă că sunt elegant. Sunt doar casual, cel mult "smart casual". Faptul că le calc, chiar dacă mă întâlnesc cu "oameni normali", o fac pentru mine. Vreau să fiu cât de cât aranjat pentru mine.

In momentul ala m-a lovit revelatia. Acest concept de "pentru mine", in ideea asta, a fost cam necunoscut mie.

Am asociat întotdeauna acest "pentru mine" cu o formă de egoism; iar majoritatea celor cu care am vorbit consideră cumva că acest concept acționează în mod egoist. Adica, mi-l explicau ca un mod egoist. "Mai fa lucruri si pentru tine, nu te mai gandi sa-i ajuti pe altii, fa numai pentru tine!"
Dar nu e nevoie să fii egoist pentru a face anumite lucruri "pentru tine". Poti sa fii cel mai bun om, si totusi sa faci multe lucruri doar pentru tine. :)

Am sa încerc să mă îmbrac mai puțin ca un boschetar, pentru mine.
As putea să fiu un bețiv, pentru că îmi place foarte mult vinul, dar nu o fac... pentru mine; pentru respectul față de mine.
Pot sa injur teribil de mult, iar uneori nu  ma puteam controla. Acum ma pot (cat de cat) controla, si imi dau seama ca o fac...pentru mine.
M-am apucat de slabit pentru ca mie nu-mi mai placea cum ma vedeam in oglinda.

Stiu, toti cunosc din astea, numai ca no, eu abia acum am aflat.
----

- Care e treaba Ciuri, vrei sa impresionezi?
- Da. Pe mine. :)
----

Ce legatura are postarea asta cu poza?
Pentru ca "revelatia" nu e din nimic. Acum vreo duoa luni am scanat niste albume vechi de familie. (familia unchiului meu, braileni)
Ma uitam la pozele astea interbelice si... cat de eleganti erau oamenii! Imi plac pozele, imi place ce vad in poze...
Iar daca as putea incerca sa copiez putin din eleganta interbelica, as face-o... pentru mine. :)
Am inceput timid, imi calc camasa si pantalonii. :)
Oamenii din poza erau la plimbare prin Vatra Dornei. Nimic special, cred, poate doar se duceau "sa manance ceva si sa bea o bere". :)

Niciun comentariu: