miercuri, 7 aprilie 2021

"Cea mai impresionată expoziție în aer liber din Vaslui!"

Sa presupunem ca ati avea 240 de mp de "șevalet alb" în centrul orașului in care locuiti (Piata Centrala, mii de vizitatori zilnic!), si vi s-ar cere sa-i ilustrati cu ceva. Ce ati pune pe acesti 240 de mp?

A aparut in presa locala un articol intitulat "Galerie foto cu cea mai impresionată expoziție în aer liber din Vaslui!"

Am comentat ca aia nu e "impresionanta expozitie", ci e prosteala facuta de un prost cu imprimanta. Ca nu e posibil, daca gandesti putin, sa fii atat de... de cum?Nu orice prost care are un plotter e artist. Eu fac de peste 20 de ani fotografii (am cateva poze care au aparut prin ziare germane - m-am inscris pe un site de freelanceri foto, aviz amatorilor, m-au sunat sa ma trimita sa pozez X, Y prin bukale), lucrez in meseria asta "cu plotter" de macar 15 ani, si nici nu indraznesc sa gandesc ca as putea ilustra cu "lucrarile" mele 240mp.







====

"Cea mai impresionată expoziție în aer liber din Vaslui!"

A fost ieri un set de comentarii cu "cel mai impresionant creator al celei mai impresionante expozitii in aer liber din Vaslui!"

Scria artistul: "le concep eu și nu mi-e rușine să recunosc."

A avut de ales 11 poze. A ales doua cu statuia, trei cu fantana. Din 11 poze, 5 sunt cu doua cadre, practic. Ceva interesant, ceva artistic? Nu, poza din lateral, jumatate de poza neagra - baza statuii. Restul de poze? Iarba, parc. Intr-o poza e ceva extraordinar!: cum arată la 50 de metri de locul unde e afisata acea poza.
Acest artist imi spune: "până la urmă te-aș convinge cât de mic la neuroni ești."
Eu. Eu sunt "mic la neuroni".
Din fericire (pentru mine, bineinteles), daca mi s-ar cere acum sa aleg 11 poze, as avea suficienti neuroni (mici, bineinteles) incat sa nu aleg 5 dintre ele la fel.
Cand vine unu' si imi da 240 de metri patrati "sa ma desfasor" (am masurat cu ruleta), nu aleg sa pun pe jumatate din ei doua cadre. Ce cadre, ceva special? A, nu, ceva ce putem vedea daca mergem trei minute pe jos de locul "celei mai impresionate expoziție în aer liber din Vaslui!"
Rahat.

In comentarii a vrut "sa-l luminez". Adica, cum ar veni, nu exista solutie mai buna, stie el, cunoaste el. Mi-au trecut prin minte cateva, ceva rapid, fara sa gandesc prea mult (normal, am neuroni mici):

* vorbeam cu Viziteu (unul dion caricaturistii vasluieni, batran cat orasul): Domnule Viziteu, de 40 de ani faceti caricaturi, alegeti vreo 30 sa le punem aici.

* mergeam la Muzeul Judetean: Buna ziua, avem 20-30 de cadre de pus, dati-mi cateva din Muzeu, facem reclama, ca si asa nu prea se inghesuie lumea.

* mergeam la Biblioteca Judeteana: Nea' Bichi (directorul, un tip foarte de gașcă), avem o chestie de facut, ne dai cateva poze celebre, eventual niste citate din carti, sa facem o treaba?

* este un nene din Vaslui, a scris o carte de 400 de pagini despre istoria judetului. Man, da-mi 20-30 de poze, texte, intamplari din oras... te scriu sub ele, iti fac reclama la carte.

* desene din Povestiri Istorice, cu Stefan pe cal, cu sabia scoasa, desenul cu Burcel, din legenda lui Burcel (ca tot e Movila aproape)

* Alexandru Giugaru a fost originar din Husi (are coltul lui la Muzeul Judetean). cadre din filme, poze de pe scena, afise de teatru

* "Take Ianke si Cadir" e scrisa de un vasluian. 

* vorbeam cu Vasluiul Comunist si ii ceream poze de dinainte de sistematizare: sa vada copiii cum arata orasul inainte de comunisti. (are niste poze vechi fantastice, apropo)

* Poeme de Eminescu, ca tot e bust la Secu. Pasaje din Creanga, pagini din Letopisetul Tarii Moldovei, ca tot avem busturi prin oras

* Cum arata zona statuii in proiectul original. Stiti cum era? Cu strajerii lui Stefan nu lipiti de Consiliu, ci in jurul statuii... Apoi s-a decis ca e prea aglomerat, va deveni prea aglomerat. Puneam o poza cu schita originala, banuiesc sunt machete originale pe undeva in Consiliu.

* Picturi de Tonitza, vasluian.

* Poze cu zoom la statuia lui Stefan de la Podul Inalt, ca nu multi au vazut-o de aproape "cu zoom". E un tip - chiar aici pe pagina, are niste wallpapers super tari facute cu statuia aceea... i le ceream lui, ii faceam reclama.

Iar astea sunt chestii "gasite" fara sa gandesc prea mult. Cu "neuronii mei mici" gaseam ce sa pun in 240 de metri patrati de "șevalet", mai mult decat 3 poze cu fantana, iarba, strada Stefan cel Mare.

"Mare parte din prostiile astea de prin Vaslui, le concep eu și nu mi-e rușine să recunosc."

Ar trebui sa-ti fie.

===

Astept viitoarele "expozitii ale artistului": poze cu asfalt, poze cu borduri, poze cu blocuri puse la parterul blocurilor pozate... ARTĂ!

Alea cu "Priveste cerul" si "Basarabia e Romania!" de tot apar peste tot prin tara sunt mai "arta" decat prosteala asta de 2 lei.





Va inspira ceva pozele astea? Incadrarea, scena descrisa prin fotografie... transmit ceva? Asta pe langa faptul ca "scenele" se pot vedea "live" daca mergeti 10 minute pe jos.
Arta!


Niciun comentariu: