duminică, 18 decembrie 2022

Idei de cadouri de Crăciun

Am fost întrebat ieri, așa că am vrut să scriu opinia mea despre "teoria cadoului". 

Între timp am întrebat și "robotul de scris" despre asta, a scris și el.

După ce citiți ce a scris robotul de scris, mai jos sunt câteva opinii din experiența mea. După ce scriu asta, bănuiesc că "Borg"-ul va lua ce am scris și va include în ceea ce va genera în viitor la aceeași întrebare. Că așa funcționează inteligența artificială, precum Borg din Star Trek. Anyway... 

Întrebare: Care ar fi un cadou perfect?

Robot de scris: 

Un cadou perfect este unul care reflectă personalitatea și gusturile persoanei care îl primește, și care arată că cel care l-a oferit a avut grijă să aleagă ceva care să fie potrivit și apreciat. Un cadou perfect ar trebui să fie, de asemenea, o surpriză plăcută și să aducă bucurie celui care îl primește.

În general, un cadou perfect poate fi orice, de la un obiect practic la o experiență unică și memorabilă. De exemplu, dacă persoana care îl primește iubește lectură, un cadou perfect ar putea fi un set de cărți de la un autor preferat. Dacă persoana este pasionată de călătorii, un cadou perfect ar putea fi o excursie sau un bilet de avion către o destinație visată.

În cele din urmă, un cadou perfect este cel care este oferit din suflet și care arată că cel care l-a oferit a ținut cont de nevoile și dorințele persoanei care îl primește.

---

Acum ceva de la mine:

La un Crăciun, sau Paște, nu mai știu, cineva a venit și a adus o șampanie. Dorato. A făcut cadou o "șampanie" Dorato, care pe vremea aia costa 9 lei. Noi aveam pe masă grasă de Cotnari, care era mai scumpă decât "șampania" gagiului. 

Sfat, că se pare că încă e nevoie de sfaturi din astea: Nu cumpărați chestii la mișto, în bătaie de joc. Mai bine nimic decât mizerii.

Dacă nu ar fi cumpărat "Dorato" aș fi uitat că a venit fără nimic, dar așa uite că îmi aduc aminte de el - nu de bine - și după 100 de ani.

Nu e prieten cu mine pe facebook - că poate v-ați simțit vreunul cu musca pe căciulă (sper că nu am prieteni pe facebook din ăștia). 🙂

-

Un cadou pe care l-am primit fără vreo ocazie specială a fost un portofel.

A fost așa: "Am văzut că ai un portofel rupt, așa că, uite, ți-am cumpărat un portofel nou."

Au trecut 15 ani, cred, iar eu încă port acest portofel - iar dacă voi găsi ateliere care repară portofele, am să-l mai port încă 15 ani.

Un alt cadou fain pe care l-am primit - de ziua mea, de data asta - a fost o geacă. Nu e ceva mare scumpătate de geacă, dar era altceva decât purtam eu. 

- Văd că ai numai haine aiurea, mi se pare că ți-ar sta foarte bine în geaca asta.

Da, îmi stătea/stă foarte bine, și e "altfel" decât eram eu. 

O geacă mi-a schimbat puțin optica despre mine. Puțin, dar mi-a schimbat-o.

---

Parfumuri? NU!

Am un gagiu, prieten cu mine pe facebook 🙂 , care e printrei cei mai faini îmbrăcați gagii pe care-i cunosc.

Pe lângă haine, are tone de parfumuri, iar de fiecare dată când mă văd/mă vedeam cu el, mă dădea cu parfum. Parfumuri scumpe, sute de euro bucata!

Pe el miros bestial, pe mine put a curvă. Alt tip de piele, alt pH.

În același registru, am primit de câteva ori cadou parfum, absolut nici unul nu mi-a plăcut, în reacție cu pielea mea puțea, nu mirosea frumos.

Deci... NU parfumuri, oricât de scumpe ar fi. E foarte riscant.

Bani. 

S-a întâmplat de câteva ori să primesc bani cadou. Bani... când eu cheltui mai puțin decât câștig (păi cât să cheltui, când mă îmbrac de la SH, nu am mașină, sunt atent la reduceri, nu fumez - să-mi trag palme cât a ajuns un pachet de țigări!)

Bani e o idee bună doar dacă știți că persoana apreciază banii - adică are ideile lui despre ce să facă cu ei, sau adună bani pentru ceva.

Dacă știți oameni cu rate la bănci, e bun să le dați bani.

Sau, cum e nepotu', care a luat permisul și i-am spus că, dacă vrea altă mașină decât cea a lui taică-su, și alege ceva din sectorul "clasic", pun și eu bani la chetă. :)


Bani pentru ceva specific

Cred cu tărie și insist că orice român trebuie să petreacă o perioadă în afara țării. Preferabil câțiva ani, sau câteva luni... sau măcar câteva săptămâni?

Dacă eu am mers cu cortul o lună "prin Europa", și am văzut... Toledo, de exemplu, nu văd de ce nu oricine ar putea face asta.

So, cândva aveam "cadoul de 300 de euro", bani pe care tânărul îi primește numai dacă își cumpără cu ei bilet de avion și cazare. Adică, nu îi primește dacă nu pleacă afară. "Cadou condiționat".

Și nu la greci sau la turci, ci "Vest"! Și nu "concediu", ci "explorare".

Dacă mergi să "explorezi"... să spunem... Torino? 😃 primești bani de avion și cazare. Ajung 300 de euro și în 2022, nu numai în 2012.

(Am vrut musai să vizitez Toledo pentru că Ștefan cel Mare și Vlad Țepeș aveau săbii din oțel de Toledo. Care și azi e un orășel unde jumătate din magazinele din centrul istoric sunt magazine de "obiecte ascuțite" :) )





Bicicletă

Mi s-a cerut să "mut" 300 de euro în altceva decât călătorii în străinătate, că "nu pot acum". 

Tineri care "nu pot acum" să meargă să exploreze Europa? Mă rog.

Ce vrei să faci cu banii? Nu, nu-ți dau "să plătești datorii". Vreau ceva care să știu eu că ți-ar schimba puțin optica asupra vieții. Măcar cât un bob de orez pe o plajă.

A vrut bicicletă; i-am cumpărat bicicletă.

Cum vine căldura se duce pe bicicletă la serviciu, și o face de câțiva ani. 

Am cumpărat biclă nouă, dar se poate și cu biclă second, de 300 de lei, nu 300 de euro.


Carte de artă

Hă, hă, da' mai ești în 1985, cu 'cărți de artă'!?

Dacă nu înțelegi tu care e treaba, nu înseamnă că alții nu văd ceva în chestia asta.

Cât costă să vizitezi muzeul Picasso din Barcelona? Cu totul, să pleci de la tine din sufragerie și până să ajungi înapoi la tine în sufragerie... cât costă?

Ei, experiența asta o puteți avea cât de cât - și mă puteți crede pe cuvânt, că am vizitat muzeul Picasso din Barcelona - experiența mi-a revenit imediat în memorie când m-am uitat printr-o carte "Picasso" editată de editura Skira. 

Am mai scris despre Albert Skira și editura lui specializată pe artă. Am mai scris, și am să mai scriu.

O carte din seria "Skira mică", costă 25 de lei la anticariat - iar dacă vreți să-mi faceți un cadou de Crăciun, m-aș bucura enorm să primesc ceva cu care să-mi completez colecția din care deja am cinci cărți. Am să fac update la postarea asta, cu scanuri, să vedeți ce înseamnă calitate. Aproape spui că sunt picturi reale. 




De exemplu, am vizitat de câteva ori Parisul dar eram de fiecare dată "în mod explorare", "să înțeleg ceva din Paris", și n-am avut timp de muzee. Nu m-am dus la Paris pentru a vizita muzee, m-am dus să înțeleg cumva Franța. Să merg prin cartiere non-turistice, să mă pierd prin piețe, prin parcuri, să intru prin clădiri publice, prin curți interioare, să mă înghesui cu francezul la supermarket. 

Vizitez țări străine pentru a compara "ce au ei și n-avem noi!?"

De trei ori am fost la Paris, de trei ori nu am vizitat Muzeul Luvru. Ei, anul ăsta am făcut comandă de o carte de 300+ de pagini despre Muzeul Luvru. Editată prin anii '60 de Larousse, carte format mare, cu multe poze. A costat 10 lei, la anticariat.



Fes nou

A venit un tip în vizită prin VS și nu mi-a plăcut fesul lui. Prea larg pe cap, arăta aiurea.

I-am cumpărat un fel de 10 lei - ca al meu - negru simplu, cu fleece pe interior. Anul ăsta l-am văzut iar pe om, poartă fesul de la mine. :)

Ceas Casio

Nu e ceasul "Montana, 12 melodii", e originalul, Casio.

Dacă omul e pasionat să afle care e treaba cu "12 melodii", să-mi cereți să vă spun povestea electronicii din spatele ceasului, și de ce Casio sunt super-faini.

Am G-Shock că mi s-a părut mie "cool", dar sunt fascinat și de Casio din poză.

Iar dacă cel căruia doriți să-i faceți cadou e moșneag ca mine, ceasul va fi mai mult decât un ceas, va fi "amintiri".



Cărți!

Hă, hă! Iar, mă, cu ideile tale expirate?

De fapt, nu chiar. Dacă vă ajută informația asta, în 7 minute s-au plasat 7 comenzi pe targulcartii.ro (screenshot atașat)

Nu știu cine face comenzi, dar se pare că se consumă carte în România (în antiteză cu... dar despre asta îl alta postare)



Piatră de ascuțit

Am scris de gagiul ăla care a spus că, decât să ascută cuțite, mai bine își cumpără noi, că sunt ieftine... 

Dar ascuțitul de cuțite poate fi și relaxant - dacă ai o piatră bună, poate fi și satisfăcător - că ai învățat ceva, că ai făcut ceva cu mâna ta. (Eu am mai multe pietre, și scumpe și ieftine. Granulație 2000/5000 e ceva ok pentru un utilizator mediu.)



Mop rotativ

Hă, hă! Băi, ești nebun, te-ai tâmpit? Cum puii mei MOP, fraiere!? 😃

Eu "am descoperit" mopul rotativ abia acum vreo 3 ani, și nu știu cum am putut trăi fără el.

Mopul rotativ e necesar într-o casă cum e necesară mașina de spălat. Dacă omul nu are mop rotativ, e un cadou excelent!

Îi va salva mult timp și stres, deci acest cadou nu e "mop", ci ce "mai puțin stres, mai mult timp liber".

Mă rog, mai am idei despre cadouri de Crăciun, dar mă opresc aici momentan.

Am scris acest text lung pentru tipa care m-a întrebat, și pentru că voiam să punctez că... am un portofel primit cadou acum vreo 15 ani, și caut să-l repar pentru a-l mai purta 15 ani.

Cadou care mi-a fost oferit fără vreo ocazie specială.

M-a impresionat foarte mult, pentru că și eu sunt cam la fel, cumva: dacă observ "chestii", nu aștept ocazii să ofer cadouri.

---

P.S.: Un alt cadou care m-a impresionat a fost... o oală cu sarmale.

- Știu că ești singur de Crăciun în Torino, așa că am făcut sarmale și pentru tine. Poți coborî până la parter?, că sunt jos.

- Ești jos la parter!?!? 

Niciun comentariu: