marți, 15 februarie 2011

Microundele distrug germenii din buretii si periile de spalat din gospodarie


Cuptoarele cu microunde pot fi o arma puternica in lupta impotriva germenilor care pot determina afectiuni grave.Un studiu recent a demonstrat faptul ca microundele pot steriliza buretii si periile folosite in gospodarie, distrugand bacterii precum E. coli."Practic am reusit sa distrugem majoritatea bacteriilor in aproximativ 2 minute", a declarat conducatorul echipei de cercetatori, Prof. Gabriel Bitton de la Universiattea din Florida.
In general oamenii incearca sa curete buretii si periile utilizate in gospodarie prin spalare manuala sau cu masina de spalat vase insa daca se doreste decontaminarea acestora si nu doar curatarea lor atunci ar trebui folosite microundele.Cercetatorii au declarat ca bacteriile si germenii din resturile de oua, carne si legume raman de obicei pe uneltele folosite la prepararea mancarii, buretii pentru spalat, perii sau prosoape de bucatarie unde intalnesc un mediu propice pentru dezvoltare.
Pentru demonstrarea eficacitatii metodei, cercetatorii au introdus buretii si periile de bucatarie in apa menajera (bogata in bacterii fecale, E. coli, spori de bacterii) ramasa in urma prepararii mancarii. Sporii sunt mai dificil de distrus. Rezultatele au aratat ca daca sunt tinute in cuptorul cu microunde la putere maxima pentru doua minute se obtine distrugerea sau inactivarea a mai mult de 99% dintre germenii si sporii bacterieni de pe aceste instrumente, inclusiv E. coli.
Dupa inca doua minute (adica 4 minute de expunere la microunde cu putere maxima) nici un spor bacterian nu a mai supravietuit.
Inainte de a introduce in cuptorul cu microunde buretii, cercetatorii recomanda:
- introduceti in cuptorul cu microunde doar buretii, periile sau alte ustensile care nu contin metale
- asigurati-va ca buretii sau periile sunt ude nu uscate
- o perioada de doua minute ar trebui sa fie de ajuns pentru a distruge majoritatea germenilor
- atentie la manipularea acestora dupa trecerea celor doua minute pentru ca sunt fierbinti.

SURSA: www.sfatulmedicului.ro

4 comentarii:

Anonim spunea...

Salut,
Numele meu e Smaranda si sunt din Iasi.Am ajuns la blogul tau umbland din site in site, cautand informatii despre joburi si "cum e" in Anglia.Am citit "din scoarta in scoarta" tot ce ai postat despre Anglia si am "rasfoit" tot blogul.Da,tot blogul.Imi place cum scrii.Vrem sa plecam(eu si prietenul meu) sa muncim in Anglia si, poate, sa ne stabilim acolo.Anyway.Am vazut ca "le ai" cu PS, ai incercat contesturi pe site-uri de genul 99designs.com?si...pe Stock si nu mai stiu cum .com se pot vinde si fotografii, incearca, daca nu ai facut-o deja, se pare ca se pot castiga bani frumosi.Bafta!

Anonim spunea...

Smaranda, daca vreti in 2011, cred ca ati ales cel mai prost moment sa plecati... Mai asteptati macar un an (asta daca nu sunteti medici, asistente sau muncitori in agricultura).

Anonim spunea...

Suntem hotarati sa plecam, daca nu impreuna, unul dintre noi, si apoi celalalt, indiferent de ce job gasim.Decizia este luata dupa luni de amanari si e gandita, nu ne-am trezit intr-o dimineata si am zis, gata, plecam.In fine.Ti-a fost de folos in vreun fel sugestia mea cu 99designs.com?

Cristian spunea...

Smaranda, daca sunteti din Bucuresti, poate ne vedem odata si stam de vorba, cu plecatul asta... :-)
Eventual cauta-ma pe mess, ID: cristiciureanu as putea sa-ti dau mai multe informatii.
Forumul romanilor din UK ce spune despre o imigrare acum, cand criza e in toi?
http://www.romani.co.uk/