joi, 10 martie 2022

De ce pică roțile camioanelor rusești?

Link original, în engleză:  Twitter


Aceasta este o mică discuție care va explica practicile slabe de întreținere a camioanelor din armata rusă, pe baza acestei fotografii a perechii de anvelope din dreapta spate a unui sistem de tunuri-rachetă Pantsir-S1 cu roți de mai jos și implicațiile operaționale în timpul sezonului noroios din Ucraina.



Pentru că eram "tipul cel nou", am fost auditorul de calitate DCMA responsabil de "programul de exerciții cu vehicule" FMTV al armatei americane la contractorul care le fabrica, de la mijlocul anilor 1990 până la mijlocul anilor 2000. Apoi am primit mai mulți "tipi noi".


Pe scurt: Camioanele militare trebuie să fie întoarse și mutate o dată pe lună din motive de întreținere preventivă.

În special, doriți să exersați sistemul central de umflare a pneurilor (CTIS) pentru a vedea dacă liniile au scurgeri sau dacă au avut cuiburi de insecte/vermine care au blocat sistemul.

Cum arată controlerul CTIS și diagrama CTIS:



Unul dintre cele mai importante motive pentru repoziționare, conform reprezentanților logistici ai TACOM, a fost faptul că lumina directă a soarelui îmbătrânește anvelopele camioanelor.

Repoziționarea camioanelor în parcări închise previne o mare parte din putrezirea la soare, iar ciclul CTIS menține suplețea pereților laterali ai anvelopelor.


Atunci când lăsați anvelopele camioanelor militare într-un singur loc timp de luni de zile.  Pereții laterali devin putreziți/britanți, astfel încât utilizarea unei presiuni scăzute a anvelopelor pe o distanță apreciabilă va duce la defectarea catastrofală a acestora prin rupturi.

Vedeți clipul:



Acum, priviți aceleași pereți laterali ai anvelopei Pantsir-S1 după ce ucrainenii au încercat să o tracteze sau să o scoată din noroi.

Anvelopa din dreapta spate s-a dezmembrat pentru că rupturile din ea erau prea mari pentru ca CTIS să poată menține aerisirea.

Nimeni nu a exercitat acest vehicul timp de 1 an. 



Există o implicație uriașă la nivel operațional în această situație.  Dacă armata rusă era prea coruptă pentru a exersa un Pantsir-S1. A fost prea coruptă pentru a exersa camioanele și AFV-urile pe roți aflate acum în Ucraina.

Rușii pur și simplu nu le pot risca în afara șoselelor în timpul sezonului Rasputitsa/noroi



Și există dovezi fotografice în acest sens.

Sunt 60+ de camioane ale armatei rusești înghesuite și parcate pe acest pat de drum ridicat pentru a evita soarta Pantsir-S1-ului plin de noroi.


Având în vedere nivelurile demonstrate de corupție în întreținerea camioanelor.  Nu există nici o șansă să existe suficiente anvelope în sistemul logistic al armatei ruse.

Astfel, parcul lor de AFV/camioane pe roți este la fel de legat de drumuri cum au fost coloanele armatei ruse în primul război ruso-finlandez.



Ceea ce înseamnă că atâta timp cât și oriunde se întâmplă Rasputitsa de primăvară.  Frontul de atac al armatei ruse este de trei AFV-uri pe roți.

Când ucrainenii pot bloca drumul cu vehicule distruse de ATGM. Ei se pot deplasa pe fiecare parte a drumului ca Fins în 1939 distrugând coloanele de camioane rusești.



Crimeea este un deșert, iar zonele de coastă din sudul Ucrainei sunt mai uscate.  Așa că nu vedem acest lucru acolo.

Dar în altă parte rușii au o problemă uriașă pentru următoarele 4-6 săptămâni.




Niciun comentariu: