miercuri, 28 mai 2008

despre lucruri...

Date: Fri, 23 Nov 2007

yo!
Nu am mai scris demult...
Prima veste buna (cel putin pentru mine) este ca... AM NET!!! In sfarsit, dupa 3 saptamani de asteptare am net. A fost greu, cu multe "what the f@&k is wrong whith you?" spuse pe la dealeri, cu expresii de tipul: "I thought that London is the best city in Europe and now I have to wait a month for a damn internet connection? In my country I would have been waiting for ONLY FIVE DAYS!!"...; cu nervi si cu emotii dar am net. Si sper sa fie ok de acum incolo.

Nu stiu cum ar trebui sa-mi structurez aceast e-mail... am sa incerc sa va mai scriu cateva povesti.

1. Am fost in centru. Vinerea trecuta am avut un interviu la o agentie si m-am deplasat pana in centru. La dus am folosit reteua lor de metrouri, la intors m-am "distrat" mergand cu autobuzele. Dusul a fost cam intr-o ora, intorsul a durat SASE ORE! Daca stiam ca dureaza atat de mult, nici nu ma mai "distram".
Well, inca odata spun ca eu nu locuiesc chiar in Londra-centru, si asta se vede dupa numarul de ore petrecute in autobuzele care veneau in Uxbridge.
Londra centru (oxford circus, holborn) nu mi-a placut. Eu am vazut un oras foarte aglomerat, plin de oameni care alergau incoace si incolo. Asta la ora 11 cand se presupune ca lumea e la munca, in birouri. Majoritatea erau imbracati la costum, hainele destul de elegante, dar asta nu mi-a putut schimba imaginea de oras cu adevarat PLIN. Fotografii nu prea am facut pentru ca nu mi-a placut nimic in mod special.
Ce mi-a atras atentia este constructia "insulara" a zonei: magazinele, desi sunt lipite intre ele, fiecare isi desfasoara activitatea intr-o "singuratate" fantastica. Nu stiu, la Bucuresti (sau chiar si la Roma) exista un fel de atmosfera care leaga magazinele intre ele... un cersetor sa zicem; doua vanzatoare care stau de vorba; daca intrebi intr-un magazin despre ceva - te indruma in al doilea magazin... atmosfera asta e putin "familiala" si eu cred ca face ca meseria de vanzator la tejghea (care este, zic eu, plictisitoare) sa devina mai usoara...
Aici vanzatorii sunt "infundati" in spatele magazinului, nu se vad din cauza muntelui de produse expuse, unele chiar lasate in cutiile cu care au venit.
Pe strada e mizerie, lucrurile sunt "bulucite" unele langa altele...
Ca sa va faceti o idee, imaginati-va o statie de autobuz acoperita, de care este lipita un stalp cu mersul autobuzelor, de care stalp efectiv este lipita o cabina telefonica; pe unul din peretii fara usa ai cabinei este lipita o toneta marunta care vinde prostii; langa toneta sta un om care iti da flyere ce vor sa te convinga sa te inscrii la facultate, apoi urmeaza un cinema si LIPIT de peretele cinema-ului se demoleaza o casa... cam asa a fost imaginea mea despre zona centrala.
Cinema-ul anunta pompos: "we will rock you" - mare concert mare, Queen habar n-am... si la 30 de cm era o macara imensa care demola cladirea lipita de cinema... Senzatia de "eveniment" era complet... cum sa-i zic(?), varza!?

2. Am observat ca magazinele isi fac o reclama foarte agresiva. Reclame agresive am mai vazut, nu e problema, dar mi se pare cam ne-fair-play ca intr-un magazin Sainsbury sa scrie: suntem mai ieftini ca Tesco! La fel se intampla cu magazinele Woolworth - de data asta scrie chiar pe geam - "Suntem mai ieftini ca Wilkinson!" La noi exista celebrul slogan "mai ieftin nu se poate!" sau "daca veti gasi mai ieftin, noi va dam banii inapoi" dar parca nu am vazut niciodata numit un concurent...

3. Intorcerea din centru, cu autobuzele, a fost o experienta pe care nu as vrea sa o mai traiesc vreodata.
Nu stiu ce parere aveti despre Londra, nu stiu unde filmeaza astia cand dau la TV, dar "Londra suburbii" este groaznica! Arata exact ca satele din Romania, poate chiar mai rau! Da, si ce daca vezi masini scumpe, daca toata zona iti da senzatia de mizerie... Nu, nu sunt mucuri pe strada, sau coji de banane, dar lumea pestrita, combinata cu putina ploaie, si magazinele descrise mai sus iti dau senzatia de mizerie groaznica. Cel putin mie!
Daca vreti sa va faceti o idee pe unde am fost, am iesit prin West-end (capatul de vest al centrului), am ajuns in Kilburn - Neasden - Wembley - Greenford - Ealing Broadway - Hillingdon - Uxbridge... practic am putut vedea toata portiunea de nord-vest a Londrei. Bineinteles ca in fiecare cartier de aici exista statie de tren sau "tube"... puteam sa ma urc oricand intr-unul si sa ajung rapid acasa; dar am vrut sa merg cu autobuzul, vad cum arata zonele...
Prietenii mei de aici au ras si au spus ca m-am hazardat - pentru ca nimeni nu merge distante atat de mari cu autobuzul (apropos, eu am schimbat vreo 6). Lumea ia cat mai mult metroul sau trenul - care circula mult mai repede si mult mai elegant...

4. Inca odata spun ca zona asta in care locuim este foarte fumoasa si foarte linistita. Poate pentru ca e intr-un capat al intregului oras si lumea nu prea se inghesuie sa locuiasca. Dar mie imi convine ca e foarte liniste si foarte placut.
V-am mai povestit de parcul ala imens, cu terenuri de fotbal si râu?? Ei, aflati ca in copacii din parc sunt... veverite! care ies dimineata sa manance fructele de artar cazute pe jos; iar pe rau este o casa... va aduceti aminte de ratele si gastele alea?? Omul nostru are si... lebede!!
Langa parcul imens, la 5 minute de mers pe jos este un alt parc, cu rampe de skateboard si role, cu alte banci si mai multi copaci. Practic, zona in care locuim este inconjurata de parcuri. Si la capatul unui parc din asta se afla chiar "Civic centre" = primaria. Well, chiar ca e o arhitectura de oras mic.

Aici am gasit si explicatia pretului biletului de transport. Un bilet costa o lira - daca vi se pare mult, nu uitati ca autobuzul ala merge la greu numai prin zone cu parcuri, sau case cu maxim 2 etaje.
Ma gandeam... e mult mai economic sa bagi un autobuz intr-o zona cu blocuri de 10 etaje... in 500 de metri ai cateva mii de potentiali calatori; cand mergi prin zone cu parcuri, sau case - unde aproape toti au masini - de unde sa ai profit? Pretul biletului este justificat. In plus, daca te urci DE TREI ORI in autobuze si taxezi, oricat ai mai merge in ziua aia nu te mai costa nimic! Venind din centru am schimbat minim 5-6 autobuze, dar am platit doar 3 lire in total...

5. Pe 14 noiembrie (cred) s-au sarbatorit eroii cazuti in primul razboi mondial. V-am mai zis de asta, cred. Dar am trecut pe langa o statuie si am vazut ca fusese chiar un eveniment "cu depunere de coroane si jerbe". Pe mine ma impresioneaza evenimentele de tipul asta... m-am apropiat sa vad mai bine... Coroanele si jerbele erau din plastic! Cum ma, e posibil asa ceva? DIN PLASTIC?? Cat de meschin mi s-a parut!
Am facut si poze sa va arat... cum sa aduci flori din plastic la un eveniment de importanta asta?? Si nu numai una era din platic, TOATE coroanele erau din plastic si sarma... jenant, pe bune.
Statuia e inconjurata cu pietre vechi de mormant... practic e tot un fel de mic parculet care pune in valoare statuia... am incercat sa vad din ce an sunt... cred ca cea mai batrana piatra e din 1757...

6. Se apropie Craciunul, stim cu totii. Dar de ce lumea intra in euforie cu mai bine de o luna inainte de Craciun? Mi se pare ciudat ca pe 15 noiembrie sa vad mosi craciuni in magazine sau brazi impodobiti...
Zilele trecute a venit o masina de facut zapada, lumea s-a adunat sa cante colinde, o "echipa a mosului" a venit cu ponei si toti copii s-au adunat in jurul lor. Alo!!! Suntem pe 15-20 Noiembrie!!! Ma rog...
Ce mi-a placut a fost un cor de cimpoieri (cred ca erau fosti soldati) care au cantat muzica traditionala (cum altfel!?) Majoritatea batrani, unii chiar foarte batrani. Cel care conducea formatia era ca un fel de superior militar - dadea ordine exact ca la armata: ateeention! Pipes off! Drum please! si alte ordine neintelese de mine. Cimpoierii se purtau exact ca soldatii...
Foarte frumos, la fiecare sfarsit de cantec lumea aplauda frenetic. Bine, v-am zis ca nu e foarte multa lume pe-aici asa ca "lumea" insemna vreo 25-35 de oameni.

7. Am gasit mere la oferta!! E chiar o surpriza, de obicei fructele sunt ingrozitor de scumpe. Dar ne-am facut provizii de mere - le-am luat cu 59p/kg. Da, 59 PI per kg (ma calca pe nervi cuvantul asta "pi")... cam 28 - 30.000 de lei romanesti pe kil. Asta e "la oferta" si nu stiu cat va mai tine... Merele arata exact ca merele "de import" din Carrefour sau Kaufland Bucuresti.

Si daca tot am inceput cu preturile, sa va mai spun cateva:
ciocolata Sainsbury (arata ca snickers) - 8 bucati - 90 pence
Banane - 68 pence kilu'
portocale - 84 pence/kg (asta e oferta)
pere - 84 pence/kg
alune prajite - 200g - 21pence
miere de albine - borcanul de 800g (de fapt este un kg de miere) - 2 lire
un fel de carne la cutie (200g) - 34-60 pence depinde de firma
10 "frankfurter" - 87 pence
cartofi in pungi de 5kg - 1,5 lire punga
morcovi - 55 pence kg
varza - 42 pence/kg
un borcan (800g) de castraveti murati - 50 pence
15 oua - 1,25 lire
8 cutii de bere carlsberg - 4 lire ("oferta")
-------------------------------------
TOTAL: eu cred ca pretul mancarii se apropie de Romania; salariile lor se apropie de Anglia.
Trebuie sa retineti ca aceste preturi se gasesc exclusiv in supermarketuri, in magazinele "de cartier" mi-e frica sa intru. Pietze agro-alimentare ca in Romania nu am vazut deloc!

A! Era sa uit. Seminte prajite nu au. Daca vrei sa mananci asa ceva, poti lua de la magazinele care vand mancare pentru pasari. Cu 2 lire parca iti poti cumpara o punga de 1,5 kile, decojite gata!!

Well, cam asta e.
Per total as putea spune ca sunt multumit (dar nu fericit).
Job inca nu am, dar incerc sa nu ma gandesc momentan la asta. Aplic, ma plimb, citesc anunturi, aplic... mai am bani incat sa nu-mi fac griji cateva luni bune. Bine, la cat cheltuim noi...

Cristi si Alina

P.S.: Problema cu soarele sta cam asa: nu stiu cum e pozitionat Pamantul acum dar soarele aici, in decursul unei zile, nu trece pe deasupra capului... practic el rasare... hai sa zicem in stanga si descrie un arc de cerc numai pe partea stanga... Acum de exemplu, geamurile camerei mele nu dau in partea unde rasare soarele = asta inseamna ca eu nu-l vad deloc in cele 24 de ore. ca sa-l pot vedea, trebuie sa ies afara, pe partea cealalta a casei...
Nu stiu, in Romania eram obisnuit sa-l vad ori la rasarit ori la apus...
O fi geamurile astea cu fatza la Sud sau la Nord de nu-l vad... dar tot nu cred ca e din cauza asta. De o luna de cand sunt aici nu l-am vazut niciodata deasupra capului! Poate nu am fost atent in bukale (iarna), ca sunt blocurile inalte... asa e si in Bucuresti in perioada asta a anului?

P.S.2: la biblioteca e pus un soft special care nu te lasa sa accesezi tu aiurea resursele calculatorului. Practic cand introcuci codul de acces (v-am povestit, nu?) ti-apare o fereastra cu tot ce poti accesa... si nimic mai mult. Omul care a programat asta nu a facut 2 lucruri:
1. cred ca stiti ca in windows, dand vrei sa-ti scoti memory stick-ul din calculator (era sa scriu "din pantaloni" hi hi hi) exista optiunea "safely remove hardware". Dai click, ii spui sa ti-l "remove safely" si aia e! Nenea programatorul de la biblioteca nu a dat drepturi sa se faca asta. Poate a uitat, poate nu s-a gandit, dar eu mi-am busit USB-memory-stickul.
Am scris povestea asta ca sa va atrag atentia ca INTOTDEAUNA cand vreti sa scoateti un USB sau ceva de genul, sa fiti ateti cu acel: "safely remove software"...

Niciun comentariu: