marți, 16 iunie 2009

Ce cred eu despre ce a spus Base

Base a spus ca suntem prea destepti si ca asta nu e bine.
Trebuie sa nu mai invatam atat de multe si invatamantul sa se axeze pe munca bruta gen "Berila".
Raspunsul meu la problema lui Base:

Eu cred ca in scoala nu se invata MOTIVAREA. Bucuria care ti-o aduce un lucru facut de mana ta, bucuria sa vezi oameni multumiti de tine si de rezultatele muncii tale.
Nu cred ca tre' sa inveti 4 ani sa fii zidar sau faiantar. Cred ca MOTIVATIA e cheia de baza.
In momentul in care oamenii gandesc cum sa dea tunuri, cum sa mai vanda 2 mp de pamant sa se imbogateasca, nimeni nu va mai avea chef sa munceasca serios.
In plus, cred ca nu vom ajunge niciodata ca Suedia, unde sa fii zidar nu e rusinos. In Romania am senzatia ca lumea fuge sa spuna ca face nu stiu ce meserie (desfunda canale, de exemplu).
Faiantarii, sunt aproape convins ca, daca-i intrebi ce meserie au (tu, care nu faci parte din cercul lor) vor spune: "da' care e treaba ba!?"
RESPECTUL si MOTIVATIA pentru meserie, asta e problema in tara.
Faptul ca te invata la scoala numele afluentilor Amazonului, foarte bine!

P.S.: Am observat ca multi gandesc ca o meserie sau alta e mai "denigranta" decat altele. Adica, daca nu esti sef, e naspa.
Eu gandesc ca important este sa fii fericit. Ma doare fix la basca ce masina ai, ce posete ti-ai luat, ce versiune de telefon ai, in momentul in care nu poti dormi noaptea pentru ca... diverse lucruri.
Revin cu un citat din Ziarul Financiar - opiniile strainilor despre ce cred romanii ca fiind "bunastare".

Un comentariu:

Ioana Gînju spunea...

..respectul de sine si respectul pentru ceilalti, sunt valori pe care le ai din familie. Si chiar din nascare, ereditare. Apoi, motivatia, cultura, educatia se obtin in timp, cu truda. Spun unii ca avem o acuta lipsa de valori autentice, si nu promovam altceva. In mod paradoxal insa, generatiile care vin din urma sunt mai inteligente, mai dotate decit a fost generatia mea. Ce 'zice' Ms President, da'chiar..ce mai 'zice' Mr President?! Trebuie sa mai 'zica' si el ceva...