vineri, 26 iunie 2009

Cum incepe o revolutie

Samanta unei revolutii poate fi aruncata oricand. De fapt, cred ca ea este aruncata in fiecare zi, e mai greu sa incolteasca si sa creasca...
"Zoon politikon" inseamna ca omul este o fiinta sociala. Ea traieste si relationeaza in mediu social (papagalii cred ca "zoon politikon" insemana ca omul este o fiinta politica - fals).
Acum, daca oamenii relationeaza intr-o societate, aceasta trebuie sa fie oarecum pe gustul lor. Lasand la o parte rationamentul meu despre oameni (ca si regn animal, am sa-l scriu mai tarziu) care se comporta ca niste maimute - imitand si invatand comportamente de la altii... lasand asta la o parte, zic ca societatea in care oamenii traiesc trebuie sa fie intr-un anumit fel.
CUM?
Comunismul a fost prost inteles, el egaleaza oamenii material. Nu, comunismul ar fi trebuit inteles de catre toata lumea ca o egalare a oamenilor prin drepturi si datorii. Atat. Drepturi si datorii. (sau mai precis, prin raportul drepturi/datorii)
As putea continua rationamentul pe parcursul mult mai multor fraze, dar am sa trec la subiect.
Sunt doua modalitati de a face diferente intre oameni ok si oameni care nu sunt ok.
Da, oamenii nu sunt egali dar cred ca ei inteleg foarte bine ce inseamna avantaj/dezavantaj, cand li se face un bine, cand li se face un rau, cand sunt dominati sau invers, cand pot domina... e simplu, toate astea rezida in instinctele de animal pe care le avem.
Azi am primit un e-mail cu lista de prezenta.
Eu sunt un om care, de felul meu, sunt mai lenes. Intarzii. Ma rog, daca te uiti la deadline-uri si mersul lucrarilor, nu s-ar spune. :) Dar cand e vorba de lucruri mai putin importante, mai lenevesc.
In e-mailul de azi eram avertizati ca daca mai intarziem vom fi penalizati din salariu, incepand cu luna iulie.
Cum eu sunt ala mai lenes, ma intrebam ce se va intampla...
Problema mea e ca sunt mai lenes la plecarea de la munca decat la venire. Intarzii 10-15 minute dimineata dar la plecare "intarzii" cel putin cu cat m-am mocait dimineata.
Pentru ca inteleg bine ce inseamna "drepturi si datorii".
Dar unii am senzatia ca nu vad si nu inteleg acest aspect.
Cand mi se spune "cand pleci tarziu, nu conteaza la ce ora pleci, nu se contorizeaza asta", nu stiu cum sa reactionez.
"Politically correct" ar fi sa aplic toate cele care "nu conteaza" corelandu-ma cu termenii oficiali descrisi in niste acte semnate.
"Salariul si programul de lucru" sunt in viziunea mea doua mari chestii care in relatia de munca definesc "drepturile si datoriile".
Cu salariile nu au fost probleme niciodata.
Motivatia oamenilor nu se face prin frica. Dintre sefii care exista in firma unde lucrez (o densitate mai mare decat in orice firma din tara) nu toti au inteles asta.
M-ar fi motivat mai mult o linie in e-mail de tipul: "cel care are 100% la prezenta (adica a venit la timp toata luna) primeste un week-end prelungit - o zi libera."
Asta ca un premiu pentru alta linie din regulamentul intern:
oamenii trebuie sa vina la timp si sa stea CAT ESTE NEVOIE.
E "very tricky" sa accepti asa ceva, nu credeti?


Are vreo legatura asta cu ce ascult acum??
Public Enemy feat. KRS One
:
You better ask yourself
What do you want, what do you need, what will you find
Don't be afraid, don't fall asleep, open your mind
I hope this rhyme gets you in time and space, come to a different place
Where you hear spiritual lyrical knowledge and you're face to face
like welfare, and these rappers lyrics they need help there

Niciun comentariu: