luni, 15 iunie 2009

Trei culori cunosc pe lume...


"Trei culori cunosc pe lume"... pe bune?
Povestea steagului "neomologat" al Romaniei nu e noua.
Au scris despre asta mai multi si se discuta si propunerea unui proiect de lege pentru a reglementa culorile rosu-galben-albastru ale steagului.
De ce apare si pe acest blog aceasta problema?

Am avut de facut niste materiale. Steagul Romaniei si steagul EU.
Cum expresia "din ochi" nu exista in materie de DTP, am cautat pe internet niste standarde dupa care sa reproduc steagurile.
Daca pentru steagul UE exista un "branding" bine definit, pentru steagul Romaniei am gasit in mai multe locuri mai multe date tehnice.
Dar unele se repeta si am dedus ca ele ar fi cele mai raspandite.
Le folosesc si eu de acum si sper ca legea sa fie... de partea poporului. :-)

Steagul Romaniei [standard dupa "Album des pavillons nationaux et des marques distinctives (2000)]:
--------------------
Albastru
Pantone 280c
CMYK 100-70-0-10
RGB 0-43-127
--------------------
Galben
Pantone 116c
CMYK 0-10-95-0
RGB 252-209-22
--------------------
Roşu
Pantone 186c
CMYK 0-90-80-5
RGB 206-17-38
--------------------
LINKURI:
zzing.ro
LINK3
vexilla-mundi.com (mergeti pe Site Map si cautati Romania)

Niciun comentariu: