luni, 1 noiembrie 2010

Trilogia "Alunel" de Petru Demetru Popescu


Daca ati citit macar o arte din seria Alunel ("Alunel si pofta de mancare" sau "Alunel vrea sa invete medicina") si v-a placut, acum vin cu o cerere si o invitatie.

Am citit doar "Alunel vrea sa invete medicina" si mi-a placut foarte mult cartea. In 2005 am vrut sa scot o revista pentru copii si Alunel era un personaj care trebuia musai sa existe in paginile revistei.
Am cautat sa vad daca mai traieste autorul si pe unde mai e. Petru Demetru Popescu traieste, locuieste in Titan si inca mai editeaza carti pentru copii, in special legende istorice.

Revista mea nu a mai aparut, am ramas doar cu experienta de a ma fi intalnit cu diversi autori si cu dorinta (inca) de a mai face ceva.

Chiar acum am vorbit la telefon (din nou) cu Petru Demetru Popescu si i-am propus sa dam publicului larg trilogia Alunel, carti care nu ar trebui sa lipseasca din biblioteca unui copil.
Domnul Popescu nu mai are in biblioteca personala decat "Alunel vrea sa invete medicina" si ma voi intalni cu el sa mi-o dea pentru a fi scanata.

[b]Scriu aceste randuri pentru ca as vrea sa apelez la oricine are "Alunel si pofta de mancare" si este dispus sa o imprumute pentru un scan.
Eventual, voi returna cartea cu autograful autorului. :-) [/b]

Va multumesc!


-----------------
P.S.: Pentru ca am spus "trilogie", trebuie sa stiti a treia carte nu a aparut inca, manuscrisul sta "sechestrat" la o editura care, citez "nu are timp sa-l publice".
Al treila volum cu Alunel se numeste "Alunel in lumea muzicii" si, daca domnul Popescu imi va impumuta manuscrisul, il voi culege pentru publicul larg.



"Alunel vrea sa invete medicina" cu numeroase ilustratii color de Jean Udrescu
o carte foarte frumoasa
din cuprins:
1. In recunoastere
2. Ossian
3. Vinatoarea
4. In Turnul tacerii
5. O lectie de patriotism...etc


-------------
NEWS!
Am scanat toate cartile din seria Alunel, am facut si OCR simplu. In acest moment am 3 fisiere PDF si 3 fisiere doc...
Am scanat inclusiv "Alunel in lumea muzicii" - o carte care nu a aparut pe piata... scanul a fost facut dupa foi batute la masina. :-)

Daca vrea cineva sa citeasca on-line (sau sa aiba un PDF) dupa cartile cu Alunel, am nevoie de ajutor pentru a corecta textele obtinute cu OCR dupa scan. Dureaza intre 5 si 10 minute pe pagina, in total sunt cam 400 de pagini (de exemplu, cartea din poza are 147 de pagini).
Suntem deja 4 oameni care fac corecturi in timpul liber, daca vreti sa contribuiti la acest proiect (si sa primiti la final munca tuturor - intr-un pdf), am facut pachete de cate 10 pagini... adica o ora - o ora jumatate de munca de crectura pe un text ciudat.
Cine e dispus sa-si aloce timp pentru acest proiect, trimiteti un e-mail la cristi.ciureanu@yahoo.com.
Tx!

Mai jos am atasat modul de lucru: in stanga e fisierul .doc cu textul cu probleme, in dreapta sunt paginile originale...
La sfarsitul operatiunii fisierul .doc ar trebui sa aiba acelasi text cu originalul. :)

7 comentarii:

uniculmaryan spunea...

ai rezolvat cu cartile?Cred ca daca cineva va scoate acestea din nou pe piata va face un mare bine copiilor si sigur ar avea si de cistigat...

Ovidiu spunea...

ai incepat cu abby reader? e chiar bun entru ce-ti trebuie si dureaza infinit mai putin

Ovidiu spunea...

ai incepat cu abby reader? e chiar bun entru ce-ti trebuie si dureaza infinit mai putin

Doru spunea...

Ai scanat pana la urma cartile?

Unknown spunea...

Salut,

Sunt fan de Alunel si sunt complet de acord cu ce spui despre cartile astea. Sunt curioasa ce s-a intamplat pana la urma cu ele, ati reusit sa le corectati, as ajuta desi cred ca dupa 7 ani nu mai e nevoie... Mi-ar placea sa am pdf-urile si cred ca ar trebui republicate.

Marilena Radovici spunea...

Azi am gasit postarile dumneavoastra, as vrea tare mult aceste carti , chiar si in format PDF. Ce s-a intimplat cu proiectul dumneavoastra?

Unknown spunea...

Buna ziua, mi-ar placea sa îl cunosc pe autor si sa ii multumesc personal pentru "Alunel vrea sa invete medicina". Va pot contacta ?